l.o.v.e_m.y.s.e.l.f

My photo
i am who i am...i blog about everything and anything! this is where the contemporary life meets motherhood, yeah!

Friday, June 17, 2011

La Tahzan

pernah tak u ol rasa sedih atau berduka?
wahhh bohong sangat kau senah tak penah rasa sedih....tak penah rasa down...
superb tol kau...sure tak der nafsu dan perasaan langsung....
argghhh.....kita manusia biasa tak terkecuali dari merasainya...

ya kadangkala aku rasa sedih...aku rasa down....cam tetiba jew...sayu je dalam hati....
so biler perasaan tak best nie datang apa yang korang buat?
hurmmmm tahniah pada yang mencapai Al~Quran sebagai pengubat jiwa...
tapi kasihanlah pada yang membunuh diri sebab tak tahan menanggung segala ujianNya.....
tapi betul...de yang tergamak wat lompatan jambatan ala2 bungy jumping kat jambatan pulau pinang.....
(wat derrr.......) tapi aku Mohon padaNya...walau apa pun janganlah Kau tarik iman dalam diri Ku Ya Allah....

Kenapa aku bersedih? Kenapa rasa down sentiasa menghantui? korang kena tanya sampai ke dasar2 nya....walau sedalam Jurang Marina kat Filipina nun...atau setinggi Gunung Everest kau kena tahu gaks apa penyebab kau rasa berduka? tak gembira?

bohonglah if aku kata aku tak sedih...tapi aku tak berpeluang nak bagi diri aku bersedih....sebab aku tak boleh! nanti anak aku akan tanya " kenapa mama menangis?" tak boleh2.....kau kena kuat semangat ler faten....dats why kau kena baca buku La Tahzan nie....thanx and credit to my fren~ As sb hadiahkan buku tu...memang lah kedukaan tak hilang begitu saja tapi sedikit sebanyak membantu.....




"Wanita lebih baik dan unggul dari lelaki dalam soal cinta. Wanita lebih mendalam cintanya dari lelaki, lebih ikhlas dan lebih besar pengorbanannya demi cinta. Wanita juga banyak menanggung penderitaan dalam cinta berbanding lelaki."
petikan dari buku La Tahzan

~susah sangat ke nak mengecapi bahagia? aku bukan nak yang perfect tapi cukuplah yang sederhana.....sebab aku taw tiada sorang insan di dunia yang sempurna...permintaan aku hanyalah simple...." boleh tak hati u berpaksikan rumah tangga?" 


by the way pada sapa yang sedih berduka lara....silakanlah pi reramai ke MPH le fofular kew...or mana2 kedai buku carik lah buku La Tahzan....at least sekali sekala kau....baca buku motivasi ye tak? idak lah dok ngadap mangga ajew....(alamaksss...mangga nie dah tak layan dah kan? kan? aku rasa dah lama aku tinggalkan sejak dari dahulu kala....)


k, yang penting sharing is sexy kay....


2 comments:

  1. i have one... buku la tahzan... tp da lame x bace... :(

    ReplyDelete
  2. hurmm...xpe aimie yang penting biler berduka kita tak wat tah tentu hala...alah buku tuh juz panduan kan..n penaik semangat ye tak...

    ReplyDelete