l.o.v.e_m.y.s.e.l.f

My photo
i am who i am...i blog about everything and anything! this is where the contemporary life meets motherhood, yeah!

Thursday, December 8, 2011

Manusia sama aje.


salam...tak tahu lah napa...tengah cuba memahami sifat-sifat manusia yang serba kekurangan, dan selalu tertanya-tanya kenapa manusia senang berubah hati? Tak kisahlah in making decision...in relation....

Jadi, selalu sematkan di hati, bahawa orang-orang yang berjaya dalam hidup sebenarnya bukan terus ke puncak sana...maybe depa dah lalui segala jerih perih untuk bearada di atas... kita selalu melihat apabila mereka telah sampai ke puncak tetapi ketika mereka mendaki di lurah atau tersembam ke lembah… tidak ada siapa yang tahu, apalagi ingin belajar darinya.

Manusia memang begitu.....

Dan ingatlah, ini semua hakikatnya daripada Allah jua. Cuma ia didatangkan melalui perlakuan dan sikap manusia. Sebagai hamba, kita perlu menerimanya… Ini akan memberikan satu kekuatan dalam diri kita. Yakinlah, Allah mendatangkan ujian yang setimpal dengan keupayaan kita. Malangnya, manusia selalu memandang rendah terhadap keupayaannya sendiri.
Allah takkan menguji kita lebih dari kemampuan kita :).
We're tougher than we think :)
Don't fret, just do what u've got to do :)
Jangan mengeluh, kenapa manusia lain jadi begitu, begini … 
Jangan memberontak, kerana kita tidak dapat mengubah realiti… 
Jalan sebaik-baik, terimalah seadanya. Aku tidak akan menunggu hingga semua manusia jadi baik barulah aku menjadi baik. Yang penting aku cuba jadi yang mama yang baik.

No comments:

Post a Comment