l.o.v.e_m.y.s.e.l.f

My photo
i am who i am...i blog about everything and anything! this is where the contemporary life meets motherhood, yeah!

Monday, August 29, 2011

entry tak tau apa tajuk nak letak!

selamat menyambut syawal..
semua kalut nak sambut raya...
meriam buluh dok hingaq sana sini!
yang henpon aku dok menjerit-jerit...
mesej masuk tak henti-henti..sat-sat tett! sat-sat tett!
owh msg nak ucap selamat hari raya...
yang kenai hantaq tak pe surely kawan dan saudara..
tapi yang tak kenai hantaq...aku consider depa nak berkawan dan bersaudara.....baguslah!
meramaikan kenalan....nanti boleh anak-anak i pi raya umah ampa..
banyak lagi collection dwet raya..
nanti mama leh simpan dalam ASB....
tapi kenapa raya ni tak semeriah dulu ya?
owh maybe dah tua sebenarnya..
anak-anak kecik persis anak ku sure rasa bestnya raya..
time keluar beli baju raya...kasut raya...songkok raya.....mainan raya...
owh! apa kes siap mainan raya?
hurmm....pujukan material untuk mengelak anak bebai loktang kat soping mall...
tak per biar derang merasai hari untuk beraya..
tapi owang besar n tua (tak lah tua sangat..hahaha) macam mama nie...
cukuplah merasai betapa bermakna sebab dapat lagi beraya dengan anak-anak mama..
tahun depan belum tentu...

tahun lepas dapat beraya dan bersalam dengan mentua, tahun nie...?
hurmmm...cuma mampu kirim salam aje!
namun hati mentua masih perlu dijaga sebab derang macam mak aku sendiri...
tak der hubungan dengan anak tak semestinya putus silaturahim..
buat mamak di tawau...
mamak, saya tahu saya menantu mithali lauk beli...
terima kasih pinjamkan anak mamak...
walaupun setahun je tp at least saya ade chance beraya sbg wife orang...
setelah 4 tahun saya sowang!
anyway, saya akan ingat kenangan beraya di sana tawau sampai biler-biler...
sebab mamak dan keluarga menyambut mesra saya dan anak...
terima kasih ya....
andai anak mamak nak kawen lain saya redha!
tapi saya yakin dia akan jadi ayah yang tak melupakan anaknya...
sebab anak mamak sebenarnya baik... itu saya akui..
biasalah tak semua manusia sempurna..
saya pun ade sakitkan hati dan perasaan dia...

itu mentua baru...
i masih tak lupa mentua sebelum mamak...

mak jerlun...
saya tahu mak...walaupun saya masih berkonsepkan menantu mithali menantu lauk beli...
saya tahu dari air muka mak...mak pun remuk hati...
tak dapat beraya dengan cucu...
tapi tu lah kan mak jodoh saya ngan dengan anak bongsu mak tak panjang...
so macam biasalah tiap kali raya ikut giliran raya ngan anak...
tahun 2011, turn anak mak...
apa pun mak...saya tetap anggap mak macam mak saya....
samalah andai anak mak nak kawen lain..
saya doakan dia bahagia....
dia pun sama...
ayah yang tak pernah melupakan anak....

tak apa motif entry i pun tak tahu..
actually i dah cuba korek apa sebenarnya yang dok bergundah gulana dalam hati...
i pun tak tahu!
cuma yang i tahu,
tadi dengar takbir raya,
sedih giler kowt!
tahun lepas Allah pinjamkan nikmat...
tahun nie Allah tarik balik...
see??? betapa kita nie kerdil kan?
i menangis sorang-sorang...
cepat-cepat lap ayaq mata!
tak mau family perasan!
i teringat kat blog...
teruih jer menaip konon nak buang yang dok haunting dlm ati...
ati owh ati....apa kau rasa sebenar?
rasa nie i simpan dari time pergi beli baju raya lagi.....
anak-anak yang paling hapy!
touching giler kowt!
tapi siyes korang yang tak duk tempat i korang tak paham macamna rasa...
tengok orang lain pi ngan family...
ada mak ada ayah dan anak-anak...
complete! anyway....
carilah kebahagiaan dan ketenangan dengan anak-anak!
aduss! teringat baju raya i....
smalam try carik kedai nak alter...reject!
i kurus????
tapi ade yang kata i gemuk....
aduhaiii.....kawan!
cakap siang pandang-pandang bai...
kalu u compare i ngan kawan u satu opis..
dalam hati surely berbekas jugak....bler orang compare...
memanglah i kalah...
elloooo i IBU anak dua...
dia sah-sah gadis sunti..
i sah2 dah berumur 32 dia 27.....and
for sure,belum ade urat-urat mengembang!
belum ade urat-urat terputus...
owhhh! lupa for info...yang i yakin hanya yang bergelar ibu-ibu paham ertinya...
biler bersalin sekali kau meneran seribu urat2 halus terputus!!!
1000 okay....1000!
tak perlah u kawan yang cantik-cantik aje barangkali!
tapi at least i dah bergelut nyawa melahirkan 2 zuriat....
ONE PERSON'S UGLY IS ANOTHER PERSON'S BEAUTY!
Huh! lupakan...

my baby nangis...
nak nyusu....sua aje nenen terus tangkap!
dahaga!
giler punya liat cam lepat liat...atau lebih puitis...pemalas gile sepupu aku nak bangun subuh!
owhhh jummmm solat subuh.....
selamat menyambut syawal....

p/s> puasa kemain tapi solat ke laut...tak synchronize kan???

No comments:

Post a Comment