l.o.v.e_m.y.s.e.l.f

My photo
i am who i am...i blog about everything and anything! this is where the contemporary life meets motherhood, yeah!

Wednesday, August 17, 2011

kita suka main~main

salam kawan~kawan yang disayangi...
napa nie...sejak akhir~akhir nie..
tak dan jer nak hapdet blog...
walhal banyak je agenda dalam kepala nie...
penat maybe.

owh anyway..
malam nie aku ader sumting yang aku rasa perlu share..
kadang~kadang biler kita cakap sikit..
bukan niat nak tunjuk kita nie baik...
tapi sebagai peringatan..
bukan untuk orang lain..
tapi more to diri sendiri...
kan dah gitau berkali~kali yang diri ini mudah lupa..
especially pas bersalin..
ye lah nak wat cemana...
sekali bersalin dah beribu~ribu urat saraf terputus!
aduiiihh...! pengorbanan seorang ibu yang aku kira...
tak ternilai kan?

anyhow...tak mo touch bab pengorbanan~pengorbanan n terkorbanan...
titik!

alahai nie hah...
pasal betapa kita nie kadang~kadang...
hampir terlupa atau maybe tak terperasan tentang betapa..
BESAR nilai doa yang kadang~kadang kita main~mainkan...*aku nie suka kadang~kadang ke hapa?
bukanlah main~main macam mana...
maksudnya, doa nie kita suka baca laju~laju...
aduhai.....

aku pasti..doa yang kita baca waktu duduk diantara 2 sujud
korang perasan tak?
dalam tak sedar setiap hari kita sentiasa memohon dalam solat kita...
tapi sayangnya...kita hanya memohon tanpa memahami...
sekadar meniti dibibir~bibir kita yang mungil nie...*wahhh! hikss..
tapi adakah kita tau makna? atau berbekas ke idak kat hati kau tuh senah doa~doa tuw?
kemain baca pst! pst! sembur~sembur air lior....
sayang! apa satu kita tak taw..
so tak per kita nie sama ajew..
aku pown nak jugak perbetul diri yang tak betoi~betoi nie..
at least biler aku kongsi info ngan korang~korang kita leh lebih tawadduq gituw..
udah membebel...moh ler kita mula...

ingat dak mula~mula kita berdoa..

RABBIRGHFIRLI...(Tuhanku ampuni aku...)
diamlah sejenak....
buka dada...dan diri kita untuk menerima keampunan dari Allah...
seperti membuka diri ketika hangpa nak merasa tiupan angin sepoi~sepoi bahasa...
ulangilah RABBIRGHFIRLI (Tuhanku ampuni aku) hingga kita merasai ketenangan...
kengdian sampaikanlah permintaan kedua,

WARHAMNI (Sayangi aku)
diam seketika..
tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih sayang Allah yang confirm tak terhitung besarnya...
bukalah dada kita seluas~luasnya agar semakin banyak kasih sayang Allah yang kita terima...
ulanglah beberapa kali sampai kita rasa cukup...
barangkali takkan pernah cukup untuk mengharapkan kasih Allah...
owh! insaf...

then,
satu persatu sampaikanlah padaNya permintaan permintaan berikut dengan cara yang kita buat tadi...
dengan rendah hati...kan kita skang tengah mengadap Tuan Empunya alam semesta..Maha Pencipta..

Wajburnii..(tutupkanlah aibku)
Warfa'nii..(Angkatlah darjatku)
Warzuqnii..(Berilah aku rezeki)
Wahdinii..(Berilah aku petunjuk)
Wa'Aafinii..(Sihatkanlah aku)
Wa'fuannii..(Maafkan aku)

Setel jer...diam sejenak..
then sampaikan rasa syukur kita..

huhuhuhu! siyes aku sendiri pun kadang~kadang amik enteng ajak...
yelah biler berdoa tak tau makna cam kita berpura~pura jew ngan Allah memohon..
tak bersungguh so macamana Allah nak tunaikan..
kesungguhan tak der babes!

takperlah at least aku share nie harap~harap sesamalah kita perbaiki apa yang kurang
dok gitu tijah? *sapa tijah lakss...sowie ekk kita main sebut jew!
apa yang aku taip cara~cara tuw aku permudahkan dari apa yang aku baca kat blog HALAQAH..

so tak perlah..pretties..
jum tido!
he he he....nanti solat jangan lupa ekk kita prektikkan!



p/s: Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain (Hadis riwayat Al-Qudhi). 


seindah hiasan adalah wanita solehah..aminnn!

No comments:

Post a Comment