l.o.v.e_m.y.s.e.l.f

My photo
i am who i am...i blog about everything and anything! this is where the contemporary life meets motherhood, yeah!

Saturday, August 13, 2011

Tiba~Tiba, Apa Kena Dengan Aku?

salam...pretty mommies...pretty ladies...pretty gals..
pendek kata semua pretty~pretty belaka...
bagaimana juadah sahur anda~anda semua..?
sahurku tidaklah seenak mana tapi cukuplah membekalkan sedikit kudrat dan khasiat untuk mengharung kehidupan hari ni...
yea..kehidupan hari ini....saja aku highlightkan HARI INI..sebab hari esok kita tak tau selama mana kesempatan yang Dia berikan untuk aku kau dan dia...adakah masih berpeluang menikmati nikmat yang diberikanNya...
itulah kan kita nie...selagi bernama manusia dan selagi bernyawa...
beginilah kita....
melayari kehidupan... dalam satu putaran dan rutin.... tidur...bangun...kerja...makan...kendian tidur balik...dan andai sampai waktu dipanggil Sang Pencipta..
tinggallah segalanya.....
bagai tiada apa lagi semua kebiasaan yang kita lakukan......semua yang kita sangka milik kita...kita tinggalkan begitu sahaja....

itulah yang dikatakan sebagai peminjam.....
sudah tiba masanya untuk memulangkan yang dipinjam....
cumanya.....bersediakah kita andai waktu itu datang?
aku sendiri....biler ku renung and tenungkan balik...
MasyaAllah....malu pun ada...adakah bekal~bekal yang ku himpun nie cukup untuk dibawa bersama ke neraca timbanganNya nanti...samada berat disebelah kebaikan atau disebelah keburukan......

apakah hal dengann aku hari nie..???
selepas subuh tadi hati bagai tak keruan tetiba teringat tentang segala~gala yang aku lalui....
dari kecil hingga lah ke hari nie....
dari aku hingusan sehingga aku mempunyai zuriat sendiri....
terfikir tentang apakah persiapan aku nanti......
sempatkah melihat anak~anak membesar..?

pada yang membaca entry nie...jangan risau...aku okay~okay ajew...
cuma adakalanya hati nie diketuk rasa kerisauan melampau~lampau....
kadang~kadang (almost of time kowt!) kita terleka dengan duniawi...
sehingga terlupa tentang yang betapa hidup ini sementara...
sibuknya dengan persiapan raya...semuanya hendak serba sempurna..
tapi sempurnakah persiapan kita ke sana yang hakiki...

Oleh itu..moh ramai~ramai kita bersederhana....yuk!
wasadtiah itu kan lebih elok....

eh eh eh! apahal kau nie faten..????!!
biarlah orang lain yang kau sibuk kenapa! wakakakaka....
tu aku kata...post nie aku just nak merungkai kan apa yang terkandung dalam permasaalahan yang dok berselirat dalam kepala....mungkin lepas solat...
Allah tiupkan sedikit iman dan keinsafan seketika untuk aku berkongsi...wahhhh!
tak derlah....aku kan suka menaip...so aku just ingat mengingatkan...
sebagai saudara seislam.....

Mawar Merah Di Angkasa

Gambar di bawah adalah gambar ledakan bintang di angkasa yang diperoleh NASA dengan Teleskop yang sangat canggih.Kejadian tersebut membuktikan kebenaran Firman Allah dalam Al-Quran Surah Ar-Rahman:
"Selain itu (sungguh ngeri) ketika langit pecah belah lalu menjadilah ia mawar merah, berkilat seperti minyak" (Ar-Rahman: 37)

p/s: cuba mengingat diri sendiri...betapa jiwa dan hati ini bukan milik aku tapi milik Dia yang Esa....

No comments:

Post a Comment