l.o.v.e_m.y.s.e.l.f

My photo
i am who i am...i blog about everything and anything! this is where the contemporary life meets motherhood, yeah!

Sunday, July 31, 2011

~sapa tak penah wat salah, tell meeee!~



Salam....
Alhamdulillah...dapat gak diberi kesempatan posa laie tahun nie...hope tahun nie better dari tahun2 sebelumnya...ye lah kita kan manusia biasa kerdil lagi hina...ade jer khilaf yang kita buat samada sedar or tak! pada yang ade termakan hati ngan aku tuh...mintak ampun n maaf yea...hidup nie tak lama esok lusa usre dipanggilNYA!aku tak mo gaduh ngan sapa2 pun...okeyh!~bestnye if dapat berpuasa di Tawau lagi...tah biler de kesempatan cenggitu lagi...tettttt~

pretty please...ader ke manusia boleh claim dia sangat clean? Tidak ada sejarah silam? Tidak ada darkside dalam diri dia? Baaaaaikkkkkkkkkk ja semua. Sila angkat tangan.... Sebab aku nak sangat jumpa orang macam tu sekaligus bagi tabik springggg.... Nak tanya macamana dia mantain hidup dia. Jaga segala-galanya. Satu ayat pun tak pernah bohong, hatta ‘bohong sunat’. (eh2! mana ada nak bohong2 pakai sunat2 neh...).

Mungkin ada ler kan.... dikalangan ahli-ahli sufi atau yang mana orang greek panggil sopher, yang bersih segala-galanya. Tapi maksud aku orang biasa macam aku, kita dan kamu. Orang-orang yang tidak terlepas dari berbuat dosa temasuklah kesalahan dunia seperti terlanggar kucing tengah melintas...(apa kesss!)

Semua orang pernah buat salah...okehhhh! Sama la macam aku macam hangpa2 semua… haaa hangpa la, yang dok baca blog ni, dok perati kiri kanan pasai apa??? Jangan ingat orang yang pernah ada sejarah lampau tidak boleh ada masa depan. Jangan prejudis,dowwh!... Bagi dia peluang untuk perbaiki apa yang kurang. Dia bukan maksum. Dia manusia biasa yang makan guna mulut!

Bagi kata2 semangat, kekuatan, kepercayaan, sokongan dan inspirasi untuk meneruskan kehidupan... Bagi peluang untuk membuat keputusan yang terbaik untuk diri... Kalau mampu, bimbinglah ke arah yang lebih baik...

Barang yang lepas jangan dikenang.... Let it go. Kalau tak boleh nak lupa nak buat macamana pulak? Itu diluar kawalan dimensi pemikiran...sebab semua dikawalNya! Tapi jangan paksa untuk melupakan, pasal benda yang paling kita nak lupa tu la benda yang paling kita ingat. Time will heal. Bagi peluang kepada masa untuk menjalankan tugasnya.bak kata omputeh..time is the best medicine!

sempena bukan posa nie..meh kita buka lembaran baru. Kita kukuhkan ikatan yang longgar. Kita rapatkan ukhuwah yang renggang. Kita tambah mana yang kurang. Kita tingkatkan amalan. Kita bina hidup baru. Kita pakat-pakat doa sesama kita ke arah kebaikan dunia dan akhirat.

note: selamat berpuasa semua...
selingan lagi: kesian kat elia or jejari runcing and ex fiance dia KF or apek..sebab putus tunang! tp percayalah tu baru putus tunang...belom agi bercerai berai...anyway, life still goes on! aku suka nak doakan yang terbaik pada semua.....

2 comments:

  1. Kita manusia, dah namanya manusia, sah2 la x perfect...

    ReplyDelete
  2. dear sis..mmg kan kita nie mmg manusia yang lemah..selalu sgt alpa! xperfect...tk per dunia nie juz pinjaman kan...

    ReplyDelete